Sosem volt a műkörmös szakmában még ekkora versengés a vendégekért. A műköröm építők egymást érik, s szinte már minden sarkon van egy körmös szalon. Hogyan lehet így új vendéget realizálni, vagy a régieket megtartani?
Sok sok apró trükkel.
Cikkünk ezek közül az egyikre világít rá, miszerint üdítő és kellemes közeg egy tiszta és rendezett kis üzlet - mégha a bútorok nem a legújabb trend szerintiek is. A legdizájnosabb káoszból is menekülnek a vendégek, ha egy koszos UV lámpába kell dugniuk a kezüket, vagy fülig érő porba kell leülniük.
A kéz- és lábápoló, műkörömépítő szakma a viszonylag sok port és koszt termelő tevékenység. Emiatt a burkolat és a bútorok is rendszeres tisztítást igényelnek. Hogyan oldható ez meg, ha szalagmunka-szerűen másfél óránként vannak vendégeink beírva és a nap végén pedig örülünk, ha rácsukhatjuk az üzletünkre az ajtót? A rendszeres és alapos takarítás legyen minden napi rutin! Szánjunk elég időt a fel-és lemosásra, portalanításra és elpakolásra. Vannak kínosan rend- és tisztaság szerető nők (férfiak is) akiket kifejezetten irritál, ha kosz vagy por van körülöttük. Ezek a vendégek vagy nem maradnak meg hosszú távon egy koszos üzlet vendégeként, de rosszabb esetben már vissza se térnek, ha ilyent tapasztalnak. A takarítatlan üzlet tehát taszítja a vendégeket. Sose vaciláljunk azzal, hogy "bocs, nem volt időm portalanítani" - mert ezzel azt mondjuk, hogy nem szántunk időt a vendég megtisztelésére.
Szükség szerint két vendég között is ne csupán a kötelező fertőtlenítést végezzük el, hanem portalanítsunk és a mechanikai szennyeződést távolítsunk el. Feltétlenül cseréljünk törölközőt vagy papír kéz-alátétet, de ha a vendég székén párna van, azt is fordítsuk meg, vagy tegyünk rá új papírborítást.
Ezek apró, kevés időt igénylő figyelmességek, amik hosszú távon a vendég hűségével fizetődnek ki.
Azonban az sem mindegy, hogy a tégelyek, ecsetek, ezek tartói hogyan néznek ki. Ha ragacsos, koszos tégelyt húzunk elő a fiókunkból,nem biztos, hogy komoly bizalommal lesz irántunk egy vendég. A kezünkhöz ragadó ecset, ragacsos üvegcse vagy összemaszatolt tégely rendetlen hatást kelt használójáról. Időről-időre alaposan tisztítsuk meg ezeket is, hogy büszkén és magabiztosan vehessük kezünkbe a munkaeszközeinket, anyagainkat.
Egy tiszta, üde, szellőztetett üzletbe szívesebben visszatér még az a vendég is, akinek kényes az ízlése és igényes a környezetre.
2010. január 29., péntek
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése